یادداشت نوروزی دکتر محمود سریع القلم

 محمود سریع القلم: آیندۀ ما ایرانیان در گروی موارد زیر است:۱.هر کدام از ما در حرفه های مختلفی که هستیم به طور دقیق با کار آمدی بالا، روزانه حداقل ۵ ساعت کار کنیم. ( کار مفید روزانه در ژاپن۷ ساعت و ۲۵ دقیقه و میانگین کشورهای خاورمیانه ۱۵ دقیقه است). ۲.اگر می خواهیم به ثروت برسیم، با رانت و ارتباطات…

 محمود سریع القلم: آیندۀ ما ایرانیان در گروی موارد زیر است:۱.هر کدام از ما در حرفه های مختلفی که هستیم به طور دقیق با کار آمدی بالا، روزانه حداقل ۵ ساعت کار کنیم. ( کار مفید روزانه در ژاپن۷ ساعت و ۲۵ دقیقه و میانگین کشورهای خاورمیانه ۱۵ دقیقه است). ۲.اگر می خواهیم به ثروت برسیم، با رانت و ارتباطات این کار را نکنیم. بلکه زحمت بکشیم. فکر کنیم. رقابت کنیم و ثروتمند شویم….

فرا رسیدن سال ۱۳۹۴ را به همه دانشجویان، دانشگاهیان و ایرانیان تبریک عرض می کنم.

دانشجویان محترمی که این سایت را مدیریت می کنند خواستند چند کلمه ای بنویسم.

موضوع: آیندۀ ما ایرانیان

فرض: یکی از فرض های نادرست امروز رسانه ای در ایران اینست که اگر مذاکرات هسته ای به سرانجام برسد، همه مسایل ایران حل خواهد شد. متأسفانه، مذاکرات هسته ای نوعی سرگرمی روزانۀ بعضی رسانه ها شده است. باید فراتر از این مذاکرات فکر کرد.

بحث: به عنوان یک نظر در میان نظرات دیگر، آیندۀ ما ایرانیان در گروی موارد زیر است:

۱.هر کدام از ما در حرفه های مختلفی که هستیم به طور دقیق با کار آمدی بالا، روزانه حداقل ۵ ساعت کار کنیم. ( کار مفید روزانه در ژاپن۷ ساعت و ۲۵ دقیقه و میانگین کشورهای خاورمیانه ۱۵ دقیقه است).
۲.اگر می خواهیم به ثروت برسیم، با رانت و ارتباطات این کار را نکنیم. بلکه زحمت بکشیم. فکر کنیم. رقابت کنیم و ثروتمند شویم.
۳.تا می توانیم با هموطنان خود همکاری کنیم. مبنای توسعه، سیستم است. مبنای سیستم، همکاری است. از تعارض و اختلاف و درگیری با هموطنان خود پرهیز کنیم از رانندگی گرفته تا توزیع امکانات.
۴.تولید کنیم حتی شده مداد بسازیم. ابداع کنیم حتی شده بند کفشی ابداع کنیم که بیست سال کار کند.
۵.کار کنیم. تولید کنیم. کمتر مصرف کنیم. صادرات کالا و خدمات را گسترش دهیم. توانمند شویم. با قدرت اقتصادی، حاکمیت ملی را بهتر حفظ خواهیم کرد و بر محیط بین الملل تأثیرگذارتر خواهیم بود.

۲۹ اسفند ۱۳۹۳

محمود سریع القلم

منبع: وب سایت دوستداران دکتر سریع القلم

صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: