عید ما روزی است که حصر خانگی نداشته باشیم

ابراهیم منهاج دشتی: گرچه همه روزها به گونه ای روز نو و  نوروز است. اکنون  مبدا ایام آغاز  سال  ۱۳۹۷ هجری شمسی را، به همه ملت ایران و خانواده های شهدا و دوستان فیسبوکی مخصوصا دوستان انقلابی که فشار به حاشیه راندن،  آنها را از خواب بیدار کرده و  اندکی از تخیلات فاصله گرفته و مختصر احترامی برای آراء مردم…

ابراهیم منهاج دشتی: گرچه همه روزها به گونه ای روز نو و  نوروز است. اکنون  مبدا ایام آغاز  سال  ۱۳۹۷ هجری شمسی را، به همه ملت ایران و خانواده های شهدا و دوستان فیسبوکی مخصوصا دوستان انقلابی که فشار به حاشیه راندن،  آنها را از خواب بیدار کرده و  اندکی از تخیلات فاصله گرفته و مختصر احترامی برای آراء مردم قائل شدند ! تبریک می گویم.

پیش از  انقلاب می گفتیم:  “عید ما روزی بود کز ظلم آثاری نباشد” .

حالا باید بگوییم: عید ما روزی است که دوستان انقلابی ما در حصر خانگی نباشند!

 عید ما روزی است که زندانی سیاسی نداشته باشیم!

 عید ما روزی است که رفتار و روش ما مبتنی بر دروغ و تزویر و تهمت و استحمار و عوام مداری و ترویج خرافات و مرده پرستی نباشد!

 عید ما روزی است که صدا و سیمای ما و نمازجمعه ها و مساجد ما منبع اشاعه صداقت و اخلاص و یکدلی و راستی باشند نه منبع ترویج، تزویر، ریا و انتقام گیری!

 عید ما روزی است که این همه فقیر و مستمند نداشته باشیم !

عید ما روزی است که از غارت بیت المال ما جلو گیری شود و راز و رمز این اختلاس ها  شناخته و بر ملا گردد!

عید ما روزی است که مغزها و نخبگان فراری ما به کشور باز گردند!

از همه چیز مهم تر، عید ما روزی است که شرکت در انتخابات و رای دادن، برای انتخاب اصلح باشد نه برای دفع افسد به فاسد! و ارائه لیست کاندیداها واقعاً برای معرفی افراد اصلح و از روی خیرخواهی و دلسوزی باشد، نه از روی کینه و انتقام گیری از رقیبان امروز و همکاران سابق!

 

برخی  در این ایام، یادی هم از گذشتگان خود می کنند،  خوب است ما هم از بعضی گذشتگان خود ذکر خیری داشته باشیم. مخصوصا آنها که توسط بعضی دیگر دوستانمان مورد کم لطفی یا بی احترامی قرار گرفتند مانند: لاهوتی، طالقانی، گلزاده غفوری،دکتر شریعتی. بازرگان، سحابی ها،دکتر سامی، صالحی نجف آبادی،آیت الله منتظری،و…

ای کاش با آیت الله شریعتمداری و حزب جمهوری خلق مسلمان هم، آن گونه برخورد نشده بود!

 و ای کاش دار التبلیغ را مصادره نکرده بودیم!

و ای کاش با احمد مفتی زاده ها وناصر سبحانی ها و بسیاری از دلسوزان کرد  وبلوچ و عرب زبان  هموطن خویش آن گونه برخورد نکرده بودیم!

و ای کاش زندانیان را اعدام نکرده بودیم!

 

ما باید خیلی خیلی استغفار کنیم و از ملت ایران و همه آنهائی که بدون محکومیت در دادگاه بی طرف مورد اهانت  قرار گرفتند عذرخواهی کنیم.

 

   ” وآخَرُونَ اعْتَرَفُوا بِذُنُوبِهِمْ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً عَسَى اللَّهُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ  ؛

غیر از سابقین در اسلام و منافقین کسان دیگری هستند که به گناهان خود اعترا ف دارند، اینها، هم، اعمال خوبی دارند و هم اعمال بدی، امید است که خدا نظر رحمت خود را به آنان باز گرداند وآنها را ببخشد که او بخشنده و مهربان است”(توبه/۱۰۲).

 

أللّهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات و المسلمین و المسلمات أَلأحیاء منهم و الأموات تابع اللّهم بیننا و بینهم بالخیرات إنّک مجیب الدعوات إنّک علی کل شیئ قدیر.

 

+ بازدید از وب سایت نویسنده

 

۳ ۲ آرا
ارزیابی شما
صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

عضویت
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه ی نظرات
0
دیدگاه خود را با نویسنده و خوانندگان در میان بگذاریدx