پاسخ استاد ملکیان به پرسشی در خصوص صحت گفت و گوی ایشان درباره ی نشریه ی مهرنامه

+ لینک کمکی برای داونلود فایل سخنان استاد ملکیان ۰ ۰ آرا ارزیابی شما نوشته های مرتبط:سیر اندیشه ورزی استاد مصطفی ملکیانتوضیحی از استاد ملکیان در باب دیدگاهشان درباره ازدواجمفهوم شناسی توسعه در گفت و گو با استاد مصطفی ملکیانفایل صوتی سخنرانی استاد ملکیان درباره ی معنای زندگی…موانع درس آموزی از واقعه کربلا و قیام حسین بن…استاد ملکیان در مراسم…

+ لینک کمکی برای داونلود فایل سخنان استاد ملکیان

۰ ۰ آرا
ارزیابی شما
صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

عضویت
اطلاع از
guest

37 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه ی نظرات
ali
ali
خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ق٫ظ

مدت هاست که مهر نامه را می خوانم سایر نشریات را هم تا حدی ولی آنچه ناراخت کننده است این است که در نشریات معمولا به مخالف امکان پاسخگویی داده نمی شود(یعنی معمولا اخلاق و انصاف رعایت نمی شود) اگر واقعا محدودیتی برای نشر آثار فردی وجود دارد اخلاق و انصاف حکم می کند که چیزی بر علیه آن فرد نوشته نشود آموزه قران نیز آن است که حب و بعض نسبت به فرد یا گروهی شمارا به بی عدالتی نکشاند(آیه ۸مائده) مهر نامه و کیهان در این زمینه از پیشتازان هستند بخصوص نوشته ها و مصاحبه های آقای جواد… مطالعه بیشتر»

مسافر
مسافر
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ق٫ظ

بی‌راهه است؛ راه نیست اینکه بخوان با لینک‌کردن به بزرگان قصد کنن اعتباری دست و پا کنن برای خودشون..آقای ملکیان می‌دونستن صداشون داره ضبط می‌شه -البته فکر نمی‌کنم نمی‌دونستن هم تفاوت چندانی می‌داشت چون امثال ایشون درون و بیرون متفاوتی ندارن تا بخوان با کادره کردن اعتقادات، سرگذشت و افکارشون؛ تصویر موهوم و کذایی از خودشون بسازن برای وصول به مطامعی نفسانی، همیشه خود رو در محضر جان‌جهان و وجدان خودشون می‌بینند.. صدالبته حرفهایی هست که به مقتضای فضای بحث و مخاطبین زده می‌شه و فکر نمی‌کنم کسی این مسئله رو درک نکنه- با این همه خبرنگاران هم مطلع‌اند که… مطالعه بیشتر»

حمیدامیدی مایاماناس
حمیدامیدی مایاماناس
خرداد ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ق٫ظ

وقتی شماره های ابتدایی مجله ی مهرنامه منتشر می شد احساس خوبی به آن داشتم تااین که کم کم متوجه جمع نقیضین قوچانی و طباطبائی شدم درشماره های بعدترمطلب آنچنانی گیرم نمی آمد…فکرنکنم تاسالیان سال مجله ای به قواره ی “کیان”ظاهر بشه (به قول شاعر :زادنش به دیر خواهد انجامید، خود اگرزاده تواند شد…)البته اندیشه ی پویا بدنیست ولی کو تا کیان.?

امیر
امیر
خرداد ۱۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ

چه کار کثیفی !
که با فردی از در گفتگو وارد بشی و بدون آگاهی او صحبت هاش رو ضبط کنی و بعد … و همه ی این ها با یک تعارفِ نقشه مانندِ ملوث و محقر .
به فرض که استاد ملکیان یا هر کس دیگه ای حتی به اسلام یک هم معتقد و ملتزم نباشند ؛ به هیچ کس هیچ ربطی نداره که بخواد تفتیش عقاید کنه و یا از بیان اعتقادات کسی علیه او استفاده کنه.

صفا
صفا
خرداد ۱۴, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ق٫ظ

باسلام؛در روابط اجتماعی به دنبال همدلی و صمیمیت هستیم، اما به آن نمی رسیم؛ نمی دانیم که ناهوشیارانه اسیر بازی های ِ روانی ِ بد شده ایم، رفتار ما هزار حرف و حدیث دارد. در پشت نگاهمان پنهان می شویم؛ حرف هایی می زنیم که از جنس راستی و درستی نیست.هر فرد مشکل داری در پشت مجموعه ایی از بازی های روانی، پنهان است و هر بازی، خاطرۀ بدی را می سازد و یا می تواند نطق هر رابطه ای را کور کند، اما پایان هر بازی می تواند از دادگاه و مشاجرات پی در پی سر در بیاورد…مرد یا… مطالعه بیشتر»

نیما
نیما
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ

علاقه به بازیگری و تمرینهای شبانه روزی و بقول خودشان خاک صحنه تئاتر خوری و علاقه به گریم های زیاد تا بحد تبدیل نقش زن و مرد با یکدیگر و …. گوشه ای از آموزشهای تخصصی …… ست تا بدین مهارت بتوان خویشتن را در قالب احزاب مختلف جا زده و نقش بازی کرد: از بنیادگرایی طالبانی و داعشی گرفته تا فاحشه های حرفه ای کازینوها و …. تا بمقتضای زمان به هر رنگ و لباسی مبدل شده اما باطن و اندرون، همان گندآب همیشگی ست. هر کاری میکنند نمیتوانند اعتماد گذشته را بازیافته و از زیر آوار خرابکاری هایشان… مطالعه بیشتر»

حسام
حسام
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ق٫ظ

[quote name=”نسیم”]سلام
شما اگر صد نمونه از انتقام گیری های هر کسی از هر کس ذیگر را ذکر کنید، عجیب نیست، از یک استاد معروف و یک الگوی اخلاق عجیب است که این سان خود را پایین بکشد و بی قدر نماید. به قول محمد محمد”راه سقراط برای ایشان بزرگ بود” …[/quote]
شما اصلا فایل صوتی را گوش کردید که از انتقام سخن می گویید؟ استاد ملکیان به صراحت گفتند که هیچ حب و بغضی با جواد طباطبایی ندارند. هومان هم با ایشان مصاحبه نکردند و صرفاً در خودروی خودشان از استاد تفتیش عقاید کرده اند. فازتون چیه واقعاً؟

مهدی
مهدی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ق٫ظ

گمان میکنم انتشار فایل صوتی ضروری و لازم باشد
به چند دلیل منجمله زدودن تشتت خاطر عده ای که گمان میکند استاد ملکیان سخنی خلاف اسلام گفته
دوم تایید صدق کلام استاد ملکیان و اثبات کذب بودن مدعای اقای هومان دور اندیش

علی
علی
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ق٫ظ

[quote name=”محمد محمد”]احساس میکنم وقتی آقای ملکیان خودش را حذبی دید کوچک شد. وقتی بی مهری دید عکس العمل نشان داد در خیابان و کوچکتر شد. وقتی از مجامع علمی کنار گذاشته شد عصبی شد در نتیجه با هرکسی و هر جوانی خود را مقابل دید و بازهم کوچکتر شد…نمی دانم یعنی چه که می گویند من به اسلام ۲ و اسلام ۳ التزام ندارم… خب که چی. این هم از آثار پروژه عقلانیت و معنویتشونه؟ به نظر این نوع سخن گفتن نشان از یک کامپلکس روانشناختی به دنیای سیاست داره… راه سقراط برای ایشان بزرگ بود[/quote]به نظر شما فیلسوف… مطالعه بیشتر»

Zari
Zari
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ق٫ظ

[quote name=”نسیم”]سلام
شما اگر صد نمونه از انتقام گیری های هر کسی از هر کس ذیگر را ذکر کنید، عجیب نیست، از یک استاد معروف و یک الگوی اخلاق عجیب است که این سان خود را پایین بکشد و بی قدر نماید. به قول محمد محمد”راه سقراط برای ایشان بزرگ بود” …[/quote]

شما مثل اینکه تو آسمان ها سیر میکنید….
مسئله روشنه،جواد طباطبایی به طرز وقیحانه ای برخی روشنفکران رو در مهرنامه مورد تمسخر قرار داده اند…حالا ملکیان با یک جمله احتمالی گفته احتملا طباطبایی از مهرنامه برای انتقام گیری استفاده کرده….
راه سقراط بزرگ است و افول اخلاق اینجا چ معنی میده؟!!!

Zari
Zari
خرداد ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ

یاداوری/نقد سایر افراد از مهرنامه-منبع ویکی پدیامحمد مجتهد شبستری در متنی با عنوان «این بازی سیاسی را رها کنید» از مجله مهرنامه به دلیل «سیاسی کردن ناشیانه، گنجاندن مصنوعی و غیر واقعی این فرد یا آن فرد تحت این عنوان یا آن عنوان، طرح پرسش‌های کاملاً غیرشفاف ولی جهت‌دار در پاره‌ای از گفتگوها و کشاندن پاسخ دهنده به موضع‌گیری علیه این یا آن فرد و سخن گفتن‌های بی‌مبنا» در این نشریه انتقاد کرد.[۲] یادداشتی با عنوان «سخنی تلخ با روزنامه نگاران نیمه حرفه‌ای» در وبگاه جرس، محمد قوچانی و بابک زنجانی را مشابه دانسته و نوشت: «هر دو امنیتی نیستند… مطالعه بیشتر»

نسیم
نسیم
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

سلام
شما اگر صد نمونه از انتقام گیری های هر کسی از هر کس ذیگر را ذکر کنید، عجیب نیست، از یک استاد معروف و یک الگوی اخلاق عجیب است که این سان خود را پایین بکشد و بی قدر نماید. به قول محمد محمد”راه سقراط برای ایشان بزرگ بود” …

محمد محمد
محمد محمد
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ

احساس میکنم وقتی آقای ملکیان خودش را حذبی دید کوچک شد. وقتی بی مهری دید عکس العمل نشان داد در خیابان و کوچکتر شد. وقتی از مجامع علمی کنار گذاشته شد عصبی شد در نتیجه با هرکسی و هر جوانی خود را مقابل دید و بازهم کوچکتر شد…
نمی دانم یعنی چه که می گویند من به اسلام ۲ و اسلام ۳ التزام ندارم… خب که چی. این هم از آثار پروژه عقلانیت و معنویتشونه؟ به نظر این نوع سخن گفتن نشان از یک کامپلکس روانشناختی به دنیای سیاست داره… راه سقراط برای ایشان بزرگ بود

Zari
Zari
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

[quote name=”نسیم”]این حرف که “[b]شاید مهرنامه مجله‌ای باشد که سید جواد طباطبایی با استفاده از آن دارد از دکتر سروش انتقام می‌گیرد[/b]” چه در یک بحث دونفره باشد و چه یک مصاحبه رسمی، نشانه افول اخلاقی جناب ملکیان است آیا بر اساس شاید و باید می شود در مورد افراد داوری کرد؟ آیا اصول اخلاقی ای که استاد ملکیان بر آن تاکید می ورزند فقط برای دیگران است؟[/quote]
خانم،اصلا جمله بالا بدیهی هست،شاید هم نیاز نداره،اگر خواستید من ده نمونه از انتقام گیری های حامد زارع و استادش از سروش و… را براتون نقل یکنم….

Zari
Zari
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

نقد احسان شریعتی بر مهرنامه:تخطئهٔ چهره‌های روشنفکری متعهد و تخریبِ نمادهای ملی و نیروهای مردمی و عدالت‌خواه، خطی است که از دیرباز بطورمنظم از سوی محافل راست افراطی در رسانه‌های رسمی پی ‌گرفته می‌شده ‌است؛ اینان هنوز نیز می‌کوشند با بهره‌گیری از بازیگران نظام گذشته هم که شده، علیه دشمنان مشترک، روشنفکران، بتازند.تکرار رویکردهای مشابه از سوی برخی از نشریاتِ «رفرمیست» در آغاز به‌حساب انگیزهٔ ژورنالیستی جهتِ جنجال‌آفرینی برای جلبِ خواننده ‌گذاشته می‌شد؛ اما اصرار بر تداوم این شیوهٔ مشئوم از سوی برخی، چه جایگاه موجهی در صحنهٔ تضارب آگاهی‌بخش آراء دارد؟ مسئله آنگاه پیچیده می‌شود که این‌همه در پوشِش… مطالعه بیشتر»

نسیم
نسیم
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ

این حرف که “[b]شاید مهرنامه مجله‌ای باشد که سید جواد طباطبایی با استفاده از آن دارد از دکتر سروش انتقام می‌گیرد[/b]” چه در یک بحث دونفره باشد و چه یک مصاحبه رسمی، نشانه افول اخلاقی جناب ملکیان است آیا بر اساس شاید و باید می شود در مورد افراد داوری کرد؟ آیا اصول اخلاقی ای که استاد ملکیان بر آن تاکید می ورزند فقط برای دیگران است؟

افشین
افشین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

علی جان صمیمانه از کمک بسیار بزرگتان سپاسگزارم.امیدوارم خداوند همیشه به شما کمک کند.

علی
علی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

[quote name=”افشین”]ممنون علی جان
بنده هر چه گشتم پیدا نکردم.اگر لطف بفرمایید رفرنس بدهید رهین منّت خواهم شد.[/quote]
من آن طور که در خاطر دارم در جلسه اول یا دوم جزوه کلام مسیحی یا الهیات مسیحی که در وبلاگ بیدگلی موجود می باشد استاد نکاتشان را درباره این آیه می گویند .

ما هیچ؛ ما نگاه
ما هیچ؛ ما نگاه
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ
Zari
Zari
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ

یک سوال از سایت،حالا چرا خود مصاحبه رو منتشر نکردید؟
یک نکته :مراقب باشیم حواشی بر متن غلبه نکند …اینکه بالاخره به گفته اکثر روشنفکران ،مجله مهرنامه رسم جوانمردی را فرونهاده و اشکارا به مخالفت با روشنفکران میپردازد…و جواد طباطبایی هم چنانچه خود استاد ملکیان در مصاحبه ای حدود ده سال پیش هم گفته،سخنانش مبهم است،و بیش تر کلی گویی،و نقشی در کاهش رنج مردم نداشته….

یک نکته :مراقب باشیم حواشی بر متن غلبه نکند …اینکه بالاخره به گفته اکثر روشنفکران ،مجله مهرنامه رسم جوانمردی را فرونهاده و اشکارا به مخالفت با روشنفکران میپردازد…و جواد طباطبایی هم چنانچه خود استاد ملکیان در مصاحبه ای حدود ده سال پیش هم گفته،سخنانش مبهم است،و بیش تر کلی گویی،و نقشی در کاهش رنج مردم نداشته….

—————
مدیر سایت: ما هیچ خیری و خیرخواهی در انتشار این مصاحبه از آغاز ندیدیم.

مسافر
مسافر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

[quote name=”و. دقیقی”]جناب مسافرمتأسفانه متوجه ربط توضیحتون به حرف خودم نشدم؛ دوراندیش (با تهدید): استاد در مورد اسلام یک نظر ایکس را دارداستاد (با شجاعت): نظر من در مورد اسلام دو و سه ایگرگ استخب حالا شما بفرمایید اینا چه ربطی به هم دارند؟[/quote] جناب «و. دقیقی» گرامیدر همین فایل صوتی اشاره می‌شه به دلیلی که مصاحبه‌کننده برای عدم ارائۀ فایل صوتی می‌آره مبنی بر اینکه آقای ملکیان سخنانی در نفی یا خلاف اسلام گفتن..! فارغ از اینکه بیان همین ادعا حسن‌نیّت مصاحبه‌کننده رو با توّجه به تبعات احتمالی‌اش زیر سؤال می‌بره.. استاد به روشنی می‌گن: «من چیز جدیدی نگفته… مطالعه بیشتر»

حسین جعفری
حسین جعفری
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

اینکه دوستان به حواشی اظهارات جناب ملکیان و آقای دور اندیش می پردازند قابل درک است و در حد خود شایسته ی توجه. اما بنظرم اینها حاشیه های یک اظهار نظر صریح و بی مجامله در مورد ماهنامه ” مهرنامه” است که بعنوان متن این اتفاقات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.آنگونه که من می فهمم آقای قوچانی ( و پشت سرِ آن آقای باقی) در مهرنامه به گونه ای رفتار و عمل می کنند که انسان بعضاً به این باور می رسد که شمیرشان برای روشنفکران دینی ای چون سروش و مجتهد بسیار تیزتر از متحجران و سلفی گران… مطالعه بیشتر»

و. دقیقی
و. دقیقی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

جناب مسافر
متاسفانه متوجه ربط توضیحتون به حرف خودم نشدم؛

دوراندیش (با تهدید): استاد در مورد اسلام یک نظر ایکس را دارد
استاد (با شجاعت): نظر من در مورد اسلام دو و سه ایگرگ است
خب حالا شما بفرمایید اینا چه ربطی به هم دارند؟

دانش
دانش
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

پاسخ هومان دوراندیش به فایل منتشر شده در وبسایت پندار موجود است.
http://www.pender.net
در سایت خود دوراندیش،در قسمت نظرات به برخی پرسش ها پاسخ داده است…

با سپاس

مسافر
مسافر
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

[quote name=”و. دقیقی”]استاد در گفتگوی با دوراندیش درباب اسلام یک نظر داده بود و اما در این توضیح درباب اسلام دو و سه نظر می‌دهند که به گمان بنده بی‌ربط است.[/quote] استاد پیش‌تر بارها دربارۀ تفکیک و طبقه‌بندی انواع نگاه به دین -به‌ویژه اسلام- گفته‌اند..به تبع انتظار می‌ره برای درک درست مقصود؛ وقتی گفته‌های یک متفکر رو می‌شنویم، نظرات پیشین ایشون رو نادیده نگیریم.. ✔ به عنوان شاهدی بر این مدعا، استناد می‌کنم به بریده‌ای از تکرار همین دیدگاه‌شون در یکی از تازه‌ترین سخنرانی‌های استاد «مصطفی ملکیان» به تاریخ ۴خرداد ۱۳۹۴، در دانشگاه امیرکبیر تهران؛ که اشارۀ مستقیم به همین… مطالعه بیشتر»

علیرضا2
علیرضا2
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۱ ق٫ظ

ما هم استقبال میکنیم که سخنان آقای دور اندیش را اینجا بشنویم. در هرحال نباید یکطرفه نزد قاضی رفت.

افشین
افشین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ق٫ظ

ممنون علی جان
بنده هر چه گشتم پیدا نکردم.اگر لطف بفرمایید رفرنس بدهید رهین منّت خواهم شد.

هومن
هومن
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ق٫ظ

لطفا پاسخ آقای دوراندیش به این فایل را هم منتشر کنید…

——–
مدیر سایت: بخش نظرات سایت به روی همه باز است.

حسین
حسین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ق٫ظ

به نام خداوالا به نظر این حقیر به هر دو طرف ایراداتی وارد است…اینکه استاد بدون خواندن مصاحبه،مصاحبه ای را ابتدا انکار کرده،نادرست بوده و موجب ناراحتی طرف مقابل،خود دوراندیش در پاسخ گفته که دو بار در باب ضبط مصاحبه و انتشار ان اشاره کرده بود….ضمنا تاریخ انتشار یک مصاحبه هم به خود مصاحبه گر مربوط است…الان مصاحبه هایی منتشر میشود که حتی پس از فوت فرد مصاحبه شونده است…ولی به هر صورت هومان دوراندیش باید از استاد اجازه میگرفت،یافتن استاد کار سختی نیست،و بر خلاف اکثر روشنفکران وی در دسترس ترین است….و اینکه گفته ملکیان حرف هایی خلاف اسلام… مطالعه بیشتر»

هومن
هومن
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ق٫ظ

[quote name=”هومن”]لطفا پاسخ آقای دوراندیش به این فایل را هم منتشر کنید…

——–
مدیر سایت: بخش نظرات سایت به روی همه باز است.[/quote]

ً……
پاسخ هومان دوراندیش به فایل صوتی ملکیان در وبسایت زیر:
http://Www.pender.net

با سپاس از مدیریت وبسایت

—————-
لینکتان را اصلاح کنید. ظاهرا آدرس اشتباه است.

محمّد مهدوی‌اشرف
محمّد مهدوی‌اشرف
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ق٫ظ

استاد ملکیان انسانی‌ست که حتّا پاسخِ خطا و ناجوان‌مردی را هم با «استدلال» می‌دهد.

و. دقیقی
و. دقیقی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ق٫ظ

استاد در گفتگوی با دوراندیش درباب اسلام یک نظر داده بود و اما در این توضیح درباب اسلام دو و سه نظر می دهند که به گمان بنده بی ربط است.

علی
علی
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ق٫ظ

در پاسخ به پریسا :
روایتی که در فایل صوتی بود قابل جمع با ادله جناب صدیق قطبی بود چون آن ادله در نقد ازدواج دائم بود که استاد در فایل صوتی هم به آن صحه نهادند .
اما اقای قطبی آن را در نقد کلیت ازدواج نقل کرده بودند که صحیح نبود .
در پاسخ به افشین :
علی الظاهر استاد این آیه را یکی از تعارضات غیر قابل جمع با علوم تجربی می دانند و در موارد گوناگون به عنوان مثال ذکر کرده اند .

پریسا
پریسا
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ق٫ظ

این دومین تجربه ی مشابه استاد است زمانی در مورد آقای صدیق قطبی هم چنین پیش آمد، نمی خواهم بگویم این تکرار دلیلی بر عدم حقانیت استاد است اما در آن مورد ازدواج هم ایشان توضیح دادند که آقای قطبی دروغ نگفتند اما در عین حال در فایل صوتی مطالبی گفتند که اساسا با روایت صدیق قطبی قابل جمع نبود و ناگزیر یکی از این دو ناراست می نمود

افشین
افشین
خرداد ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ق٫ظ

شما که به جناب مصطفی ملکیان دسترسی دارید اگر ممکن است نظرشان را درباره ی «یخرج من بین الصلب و الترائب» جویا شوید. برای نگارش مقاله ای به آن نیاز دارم.با تشکر.

محسن ص
محسن ص
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۹ ب٫ظ

[i]باز هم درسی اخلاقی از استاد ملکیان: در پاسخ به یک بی اخلاقی آقای دوراندیش، به بی اخلاقی و کینه ورزی متوسل نشدند. شایسته است آقای دوراندیش از ایشان عذرخواهی کنند، این گونه برخوردها با یک معلم بزرگ صحیح نیست.[/i]

پیمان
پیمان
خرداد ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

متاسفم علاوه بر نکاتی که استاد خطاب به مصاحبه کننده فرمودند؛این سوال هم مطرح است که آیا این نحوه ی برخورد با استاد ملکیان؛راه را بر اعتماد در جامعه ی ما باز میکند یا می بندد؟ آیا مصاحبه کننده ی محترم این نحوه ی پردازش به موضوعات و سخن گفتن پس از آن را اخلاقی میدانند؟ حاصل این نوع مواجهه چه نحوه انتشار مصاحبه و چه نوع سخنان پس از آن راجع به استاد هم به کاستن سرمایه ی اجتماعی و هم به فرو ریزی دیوارهای اخلاق در جامعه منجر خواهد شد. عمر پربرکت استاد ملکیان در خدمت به عرصه… مطالعه بیشتر»

37
0
دیدگاه خود را با نویسنده و خوانندگان در میان بگذاریدx