ملکیان: موحد یک اثر هنری است(+ فایل صوتی و گزارش تکمیلی)

مصطفی ملکیان: ما در طول زندگی‌های خودمان قاعده‌ای را به کرات آزموده‌ایم و آن این است که هر چه به یک انسان به لحاظ فیزیکی و جسمانی نزدیک‌تر می‌شویم، از لحاظ عاطفی، دوری ما از او بیشتر می‌شود؛ بسیار نادرند کسانی که هر چه به لحاظ فیزیکی به آنها نزدیک‌تر می‌شوید، به لحاظ عاطفی هم به آنها نزدیک شوید. من…

مصطفی ملکیان: ما در طول زندگی‌های خودمان قاعده‌ای را به کرات آزموده‌ایم و آن این است که هر چه به یک انسان به لحاظ فیزیکی و جسمانی نزدیک‌تر می‌شویم، از لحاظ عاطفی، دوری ما از او بیشتر می‌شود؛ بسیار نادرند کسانی که هر چه به لحاظ فیزیکی به آنها نزدیک‌تر می‌شوید، به لحاظ عاطفی هم به آنها نزدیک شوید. من این خصیصه را در چهار تن دیده‌ام و بزرگترین آنها، دکتر موحد است.

۱.۵ ۲ آرا
ارزیابی شما
صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

عضویت
اطلاع از
guest

5 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه ی نظرات
علی قدیمی
علی قدیمی
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ق٫ظ

خداوند عمر طولانی به جناب آقای موحد اعطا کناد. در سال گذشته جلسه ای در شهر کتاب برگزار شد که جناب آقای موحد، دکتر پازوکی و دکتر بشردوست از سخنرانان بودند که به ترتیب درباره مولوی صحبت کردند. نظری که آقای موحد درباره سخنرانی دو بزرگوار دیگر دادند جالب و سوال برانگیز بود. ایشان فرمودند که من کمی از صحبت های آقای پازوکی را متوجه شدم که درباره عقل از دیدگاه مولانا بود، اما هیچ از صحبت های آقای بشردوست نفهمیدم. این بیان ایشان نشان داد که ظاهر ایشان تعابیر و تفاسیر جدید هرمنوتیکی از بزرگان و آثار ایشان را… مطالعه بیشتر»

سهیل
سهیل
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ

متاسفانه مشروح سخنان استاد ملکیان، به شدت بد و پرغلط تایپ شده است و تقریباً در هر خط، یک غلط پیدا می شود. اگر ممکن است بازبینی و اصلاح فرمایید. بسیار آزاردهنده است.

———-
در اولین فرصت بررسی می شود. با تشکر.

رحیم مطلبی
رحیم مطلبی
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ

با عرض سلامدر قسمت تیتر زیر یک کلمه در تایپ جا افتاده است: موحد: در این روزهای آخر عمر مراقبت می‌کنم گرفتار بیماری لاعلاج توهم شوم! کلمه مبادا حذف شده و معنی جمله فرق کرده و کمی بی ادبانه شده، در جمله اصلی داخل متن ، کلمه مبادا یک جمله قبل آمده ولی اشتباها بعد از حرف ربط “و” در انتهای آن جمله، نقطه گذاشته شده است احتمالا به همین علت ادیتور ، کلمه مبادا را در ابتدای جمله قبل ندیده استجمله تیتر می تواند به شکل زیر نوشته شود:موحد: در این روزهای آخر عمر مراقبت می‌کنم مبادا گرفتار بیماری… مطالعه بیشتر»

رحیم منظمی
رحیم منظمی
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

از بخت شکر دارم و از روزگار هم امروز خیلی مسرورم که با اندیشمندی فرزانه اشنا می شوم به قول نیوتن بر شانه ی غولها ایستاده دستی به سوی کذشته ورویی به سوی اینده دارد حلقه ای از حلقات اتصال اندیشه وفرهنگ اعصار گذشته به اینده است .
تاریخ ما و کا لبد زمان ما و نسل های فردای ما به فکر تو محتاج است. جناب دکتر محمد علی موحد.
چو تو دوباره بیاید کسی محال محال
هزار سال بمانی چو دیر چو دیر

جواد
جواد
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۴ ۵:۰۴ ق٫ظ

کاش ایران بیشتر و بیشتر امثال ایشان را داشت و کاش موحد ها در دانشگاه های ما حضور پر رنگ تری داشتند.

5
0
دیدگاه خود را با نویسنده و خوانندگان در میان بگذاریدx