دوره‌ی”طرح نظاممند فلسفه‌ی هنر” به تعویق افتاد

نیلوفر: در پی تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد که یک هفته به تعویق افتاده است و از آنجایی که  دانشگاه علوم و تحقیقات  هم محلّ آزمون است، لاجرم دوره‌ی «طرح نظاممند فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی»  استاد ملکیان که در محل دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد، یک هفته به تعویق افتاد. بر این اساس، جلسه‌ی اوّل این دوره، …

نیلوفر: در پی تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد که یک هفته به تعویق افتاده است و از آنجایی که  دانشگاه علوم و تحقیقات  هم محلّ آزمون است، لاجرم دوره‌ی «طرح نظاممند فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی»  استاد ملکیان که در محل دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد، یک هفته به تعویق افتاد. بر این اساس، جلسه‌ی اوّل این دوره،  26 بهمن‌ماه خواهدبود. زمان‌بندی جدید این دوره را در ادامه‌ی خبر ملاحظه نمایید. 

***

برغم سابقه‌ی نسبتاً طولانی تدریس فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی در ایران، هنوز طرح نظاممندی در دانشگاهها، دانشکده‌ها، و دپارتمانهای فلسفه و هنر در این باب وجود ندارد، و حال آنکه لازم است دانشجویان و دانش‌پژوهان این رشته نگاهی از بالا و طرحی اجمالی از فلسفه‌ی هنر و زیبایی‌شناسی در نظر داشته باشند، طرح اجمالی و نگاهِ از بالایی که در آن، از سویی، ربطو‌نسبت این رشته با سایر رشته‌ها روشن شود و، از دیگرسو، تقدّم و تأخّر منطقی و نظامِ طولی‌ای که چه بسا در میان اجزاء خودِ این رشته برقرار باشد واضح شود. از این جهت، از استاد مصطفی ملکیان، که سابقه‌ی عرضه‌ی نظامهایی از این دست را برای پاره‌ای دیگر از شاخه‌های فلسفه داشته‌اند، درخواست شد که در سلسله جلساتی به طرحِ چنین نظامی همّت گمارند.

باری، طرح نظاممندی که در این جلسات عرضه خواهد شد ای بسا که مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد، امّا ناگفته پیداست که این نقدها و ارزیابیها خود به نظاممندتر شدنِ طرحِ مذکور کمک می‌کنند و، به تعبیری، ناقدان و ارزیابان هم، از این رهگذر، در نظاممندسازیِ این رشته می‌کوشند.

* اولویّت ثبت‌نام با دانشجویان دانشکده‌ی الاهیّات و فلسفه‌ی علوم و تحقیقات و دانشجویان فلسفه‌ی هنر سایر دانشگاههاست.

جلسه‌ی اوّل: شنبه  26/11/1392

جلسه‌ی دوم: چهارشنبه  30/11/1392

جلسه‌ی سوم: شنبه  03/12/1392

جلسه‌ی چهارم: چهارشنبه ۰۷/۱۲/۱۳۹۲

جلسه‌ی پنجم: شنبه  10/12/1392

جلسه‌ی ششم: چهارشنبه  14/12/1392

(تمامی جلسات از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار می‌گردد.)

 

* مکان: تهران، انتهای بزرگراه شهید ستّاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، دانشکده‌ی الاهیّات و فلسفه، کلاس شماره‌ی ۳۰۱ (اتاق جلسات دانشکده‌ی الاهیّات و فلسفه).

* ثبت‌نام بصورت غیرحضوری انجام می‌شود.

برای کسب اطّلاعات بیشتر در خصوص ثبت‌نام، با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۳۲۹۵۵۸۴۸۶

صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید: