مسائل عمومی، ارزش­ها، و انتخاب­ها

نویسنده: فیلیپ بویل/ ترجمه مفهومی از: امیرحسـین بنـائی :خط­مشی­ گذاران و سیاستگذاران کشور (اگر به سختی بپذیریم که از دانش کافی برای این کار بهره ­مندند و اخلاق حرفه ­ای را نیز در کار خود رعایت می­کنند) در ارائه راه ­حل برای مسائل عمومی غالباً بر مبنای سیستم ارزشی خود یا سیستم ارزشهای رسمی حکومتی عمل می­کنند. و حال آنکه…

نویسنده: فیلیپ بویل/ ترجمه مفهومی از: امیرحسـین بنـائی :خط­مشی­ گذاران و سیاستگذاران کشور (اگر به سختی بپذیریم که از دانش کافی برای این کار بهره ­مندند و اخلاق حرفه ­ای را نیز در کار خود رعایت می­کنند) در ارائه راه ­حل برای مسائل عمومی غالباً بر مبنای سیستم ارزشی خود یا سیستم ارزشهای رسمی حکومتی عمل می­کنند. و حال آنکه یک مسأله عمومی به اقتضای ماهیت عمومی ­اش، فقط زمانی حل خواهد شد که ارضاءکننده برآیند ارزش­های عامه مردم باشد. برای مثال در مسأله شیوع پیامرسان «تلگرام»، راه ­حل فیلترینگ، منبعث از ارزش «جریان هدایت­ شده و محدود اطلاعات در راستای اهداف حکومتی» است و حال آنکه عموم مردم هیچگونه پایبندی و گرایشی به این ارزش حکومتی ندارند ولذا با راه ­حل­های برآمده از آن به هر نحو ممکن مقابله می­کنند.

مقاله ای که ذیلاً ترجمه آن ارائه شده، اگرچه با نگاهی به جامعه آمریکا و مرتبط با آن بستر نوشته شده است اما سخن اصلی و پیام کلی آن در جوامع دیگر نیز جریان دارد ولذا مقاله ای درس آموز در حل مسائل عمومی کشور است.

فایل مقاله به صورت PDF می باشد. برای دریافت روی لینک کلیک کنید.

 

 

۰ ۰ آرا
ارزیابی شما
صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

عضویت
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه ی نظرات
0
دیدگاه خود را با نویسنده و خوانندگان در میان بگذاریدx