تأکید ملکیان بر نجات بخشی فلسفه‌ورزی

مراسم اولین روز همایش «فلسفه برای علم، هنر، زندگی»، امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در نخستین روز این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه همراه بود، آقایان بابک احمدی، سعید ناجی، مصطفی ملکیان  و امیر صائمی به ترتیب سخنرانی کردند. عنوان سخنرانی استاد مصطفی ملکیان در این…

مراسم اولین روز همایش «فلسفه برای علم، هنر، زندگی»، امروز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در نخستین روز این همایش که با حضور گسترده دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه همراه بود، آقایان بابک احمدی، سعید ناجی، مصطفی ملکیان  و امیر صائمی به ترتیب سخنرانی کردند.

عنوان سخنرانی استاد مصطفی ملکیان در این همایش، «تأثیر فلسفه بر زندگی روزمره» بود. ملکیان در سخنرانی خود بعد از تعیین حدود و تعریف مفاهیم اصلی بحث‌، به اثرات نجات بخش  فلسفه‌ورزیدن و فرآیند فلسفی در زندگی آدمی  پرداخت.

 سایت فرهنگی نیلوفر با عنایت به اینکه بناست گزارش کامل این سخنرانی در روزهای آینده در یکی از نشریات کشور منتشر گردد، – حسب درخواست صورت گرفته –  از  انتشار متن و فایل صوتی این سخنرانی  در حال حاضر معذور است و صرفا به انتشار خبر برگزاری این مراسم و ذکر عناوین آفت‌هایی که طبق رأی ملکیان، با فلسفه‌ورزی از زندگی ما دور می‌شود، بسنده می‌کند:

استاد ملکیان در این سخنرانی تأکید کرد که فلسفه‌ورزی، اعتیاد به یک فکر خاص، وابستگی به فکر دیگران، پیش‌داوری،  جزم و جمود(دگماتیسم)، تعصب، بی‌مدارایی، دعوی صدق انحصاری، آرزواندیشی، تلقی مالک حقیقت بودن و مغالطه توسل به قول بزرگان و اکابر را از ما دور می‌کند و تدقیق هر چه بیشتر را حاصل می‌آورد.

در این ارتباط

فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی و خلاق تأکید دارد( گزارش سخنرانی سعید ناجی در این همایش)

۰ ۰ آرا
ارزیابی شما
صفحه‌آرایی کتاب و پایان‌نامه

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

عضویت
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه ی نظرات
0
دیدگاه خود را با نویسنده و خوانندگان در میان بگذاریدx